Alla inlägg den 26 september 2009

Av Margot - 26 september 2009 17:00

Fredag förmiddag efter en vaken arbetsnatt gav jag mig iväg med bilen och Candygolds Dreamgirl Daisy, Trademark och Keeper till Kapellskär, Norrtälje för vidare färd med färja till Åland. Med på resan var också Helmiäisen Jive King som nu åkt hem till Finland igen.

Efter en natt på hotell och sista minutenbad åkte vi de tre milen till Eckerö och Viking Line Dog Show.

Det var 8 papilloner anmälda varav fyra hanar och två tikar i Championklass och 15 Phaléner varav fyra hanar i championklass. Domare var/judge was  Tapio Eerola, Finland

Papillon:

Bästa hane och BIR/Best male and BOB med CACIB  was Finuch Sinceres Grand Chariot (Ch Candygolds Ypsilon-Sinceres Gold Geisha) uppfödare och ägare/breeder and owner Anita Laine (Sinceres kennel). Congatulations Anita.

Candygolds Ypsilon är helbror till/is fullbrother to  Such DKuch Intuch JEUW-06 Candygolds Trademark som blev Bästa hane-2, cert, Finuch och Norduch/Bestmale-2. CC, Finnish champion and Nordic champion (Champion in three Nordic countries)

Också Bästa hane-3 Such Guldtassens Sweet and Strong var min Multich Denemore Noble Perfection´s (PJ) barnbarn/ Also Best male-3 was PJ´s grandchild

 

Such DKuch Finuch Norduch Intuch JEUW-06 Candygolds Trademark


Such Candygolds Dreamgirl Daisy var den enda tiken med Excellent så hon fick också Cert, CACIB, BIM och blev FINuch/ was the only female with Excellent so she got CC, CACIB, BOS and she also gained her finnish championtitle.

 

Such Finuch Candygolds Dreamgirl Daisy


I also showed Such DKuch Candygolds Keeper (Phaléne) han fick Excellent Chkl-3 och Bästa hane-4 / he got Excellent, Chkl-3 and was Best male-4.

 

Such DKuch Candygolds Keeper


Av Margot - 26 september 2009 10:30

Idag födde också Candygolds Only Olga (helsyster till Dreamgirl Daisy) sina två valpar. De föddes flera dagar före beräknad födelse så ett stort tack till min duktiga kennelhjälp Jessica och min syster Elsie som fixade det eftersom jag var på Åland. Valparna mår utmärkt. Det är en röd-vit hane som vägde 130g och en svart-vit tik som vägde 110g.

Stolt pappa är min engelska import Papplewick Pigeon Post, som har cert och flera Bhkl-placeringar. Mamma har CK på utställning.

 

Röd-vit hane 130 g och Svart-vit tik 110 g

 


Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards