Alla inlägg den 29 september 2011

Av Margot - 29 september 2011 23:00

Idag tog jag och de fyra pojkarna en promenad i solen tillsammans med min syster Elsie och några av hennes hundar. Billy vadade i kanten av Västerdalälven men plötsligt hoppade han efter solglittret eller något annat. Han hamnade under vattnet med huvudet och eftersom han aldrig simmat så visste jag inte riktigt hur han skulle reagera. Men han simmade som tur var in till stranden något förvånad.

Vi har haft en strålande höstdag med sommarvärme idag. Jag hoppas på en lika fin dag imorgon. Då kommer det två olika hundbesök innan jag ska arbeta eftermiddag-kväll sedan går jag på ett 24-timmarspass på lördagsmorgonen men sedan är jag ledig flera dagar igen.

  Harry och Billy  PJ   Elsie och Lillie, Norwichterrier   PJ, Billy och Harry     Billys huvud som kommit upp igen efter att han plumsat i mitt i solglittret   Billy simmar in igen   Usch vad våt jag blev   Harry och PJ tycker att det är varmt. Billy har just kommit upp från sin simtur   Harry kollar in älven med vill bara dricka lite och blöter inte gärna ner sig   Elsie med några av hundarna  Västerdalälven vid Dala-Floda   Det är mycket rönnbär på vissa träd i år = en kall vinter till?????   Harry, Billy , Ivar och PJ   Harry, Billy och PJ   Dags för hemfärd

Av Margot - 29 september 2011 22:45

Tiden rusar iväg och valparna är redan 5 veckor.

Rozzo, Rozita och Rozanna växer och frodas, äter "riktig mat" och leker med varandra.

Imorgon kommer ett par från Stockholm för att titta på Rozzo och jag hoppas ju att de tycker lika mycket om honom som jag gör.

Tikarna stannar ju här ett tag så jag får se hur de utvecklas.

    Rozzo sobel hane 5 veckor

    Rozita  sobel med vita tecken  5 veckor

    Rozanna brindle tik 5 veckor

Av Margot - 29 september 2011 12:46

Min älskade lille PJ (Multich Denemore Noble Perfection) har hunnit bli 9½ år. Han är nu pappa till 35 champions och farfar/morfar till många champions och världsvinnare. Han börjar bli lite grå i ansiktet men är pigg och glad och ska bli pappa igen om ett par veckor och det ser jag fram emot.

       

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards