Alla inlägg under september 2015

Av Margot - 9 september 2015 22:09

Här kommer lite olika vardagsbilder på mina söta Ragdoll kattungar. Tiden går så fort och de har hunnit bli 6 veckor nu. Det är tre hanar, en blå bicolour och två blå mitted, varav en är tingad. Honan är brun bicolour ( hon får besök på söndag och blir kanske tingad då om tycke uppstår)

Alla fyra är väldigt framåt och sociala. Det är mycket brottning och de har lärt sig att ta sig upp i min säng. De har vuxit ur "kattungehagen" och har nu då de är säkra på lådan, hela sovrummet som lekplats. Igår fanns det plötsligt bara tre kattungar på plats och jag letade på alla tänkbara platser men ingen kattunge att finna. Efter en lång stunds letande hittade jag honom under det ganska tunga överkastet på sängen där han sov gott. Senare var det två stycken där medan ett syskon lekte ovanpå. De är påhittiga de små. De får nog snart flytta ut i ett annat rum och också komma i närmare kontakt med mina hundar. Det var flera år sedan jag hade kattungar och det är verkligen roligt med en kull nu .Mitt katterinamn i SVERAK är också S*Candygolds för enkelhetens skull och jag måste försöka hitta några namn på M.

 

 

Mamma Ekeryds Ingrid Davidsdotter (blå bicolour) myser med sin bicolour son

 

Några bilder på pappa  Bluesrags Totta Näslund  (brun mitted) ute i kattgården

                                                         

Hane blå bicolour TILL SALU 


 

 

Av Margot - 2 september 2015 00:19

Kattungarna är redan 5 veckor och leker och busar , äter "riktig" mat och går på lådan. De är väldigt framåt och keliga. alla fyra kommer springande så fort jag kommer in i rummet.

Det är tre hanar en blå bicolor, två blå mitted och honan är brun bicolor. Pappa Bluesrags Totta Näslund (2 cert) är brun mitted och mamma Ekryda Ingrid Davidsdotter är blå bicolor. De är TILL SALU när de är minst 12 veckor och då är de registrerade i SVERAK m.m


                               

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards