Alla inlägg under juli 2017

Av Margot - 31 juli 2017 06:40

Äntligen en skön dag och torrt i gräset så att valparna kunde vara ute en stund. Besök av barnbarn med kompis och det uppskattas mycket av alla hundar. Mycket gosande och agility träning 

                     


Av Margot - 20 juli 2017 16:06

Min yngre Havanais kull är nu två veckor och har börjat öppna ögonen. Det är två hanar och en tik.

Mamma är Star Havanais Tufs och pappa är Zodiaka'la Star's Razzle Dazzle som också är pappa till min äldre kull. Tre fina valpar som ser mer ut som feta marsvin just nu. Tufs är också mamma till Candygolds Ritzie som kan ses i ett tidigare inlägg. De två med bredare bläs är hanar och den tredje är en tik.


                   

Av Margot - 20 juli 2017 15:08

Mina Cavalier valpar är jämngamla med mina Havanaisvalpar och har nu blivit 5 veckor. Det är fyra hanar och två tikar. 

Mamma är Chadyline Caribbean Rose (Rosanna) och pappa är Queenousties Zeta. De växer upp tillsammans och är ett härligt gäng på 13 glada valpar.

De är märkta med olikfärgade halsband.

Först minste hanen med brunt halsband

     

Hane blått halsband

     

Hane svart halsband

   

Omärkt hane       

Tik grönt halsband      

Tik rött halsband


     


Av Margot - 20 juli 2017 14:09

Bichon Havanais valparna har nu blivit 5 veckor gamla. Fotograferade första gången på bordet och det var inte så lätt att göra dem rättvisa. Pappa är Zodiaka'la Star's Razzle Dazzle (Razzel)  2 cert på utställning och mamma är RLDN Fläderlyckans Xtra min Rallylydnads tjej som blev vinstrikaste Havanais och delad tvåa totalt i Pokaltävlingen på rasklubben BBHC och bara en Bolognese före.

En härlig och framåt kull som växer upp tillsammans med mina sex cavalier valpar.

Först bilder på Candygolds Uncover Boss som är tingad. De andra har inte hunnit få namn ännu men har olikfärgade halsband .

   

Haär kommer hanen med orange halsband   

     

Tik med vitt halsband 

     

Hanen med gult halsband 

       

Hanen med blått halsband

       

Det är två tikar och en ska stanna i kenneln. Detta är den svart/vita tiken

       

Här kommer till sist choklad tiken

         


Av Margot - 16 juli 2017 16:37

Honey is now 8 month old.

         

Av Margot - 16 juli 2017 16:18

For the first time out in the whole kitchen. My six cavalier King Charles Spaniel puppies 5 weeks today and my seven Bichon Havanese puppies 5 weeks on Wendesday. They also met my 16 years old Brittish shorthair cat GIC S*Lisebackes Nimbus.

                           

Av Margot - 16 juli 2017 15:45

My cute little Norrtussarnas Hi-Di-Ho Hercules (Norriz) who I co-own with Camilla Hansson, Norrtussarnas kennel in the nothern part of Sweden. He is now 4 months old.

         

Also some new pictures of my Candygolds Ritzie, 8 months old. Sire is the beautiful boy Zodiaka'la Star's No Limit (Roffe). Dam is Star Havanais Tufs. I will soon show her at her first show.

           


Av Margot - 11 juli 2017 17:58

Jag har ju aldrig någonsin haft så många valpar på samma gång tidigare. Jag brukar inte ha så stora kullar så jag tänkte att jag skulle kunna para tre tikar och ha en riktig valpsommar utan att jobba som jag annars även gör. Och valpar fick jag först sju Cavaliervalpar där en tyvärr dog efter en vecka. Sex stycken har klarat sig bra efter mycket jobb från min sida. Två dagar senare kom sju Bichon Havanais valpar som alla mår utmärkt. De är fyra veckor nu. Nu i veckan fick jag tre Bichon Havanaisvalpar också som också mår utmärkt. Då en uppfödarväninna blev sjuk med långvarig sjukhusvistelse hjälpte jag henne med hennes dräktiga Cavaliertik som för en vecka sedan fick nio !!! små och flera svaga valpar. efter mycket jobb har nu fem överlevt och verkar må bra så nu hoppas jag att det ska gå bra med dem och att matte kryar på sig så att de kan komma hem om några veckor. Det blev ju lite väl mycket men det fungerar bra ändå även om det är mycket pyssel med alla små och även de äldre hundarna.

Här kommer lite nya bilder på mina Cavaliervalpar 4 veckor.

                         

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards