Alla inlägg under september 2018

Av Margot - 26 september 2018 13:41

Det var väldigt länge sedan jag lade in något här men nu har jag äntligen tagit lite bilder på min två Ragdoll kullar.

Det skiljer bara tre dagar på dem. Janezzas kull som borde fötts veckan efter de andra föddes någon vecka tidigt . De var små och jag fick stödmata och sedan helt ge tre av dem tillägg eftersom de gick ner så mycket i vikt första dygnen. En liten dog efter 12 dagar men de andra 6 lever och mår bra. Sista veckorna har de haft stor hjälp av min andra hona Nova som fick tre ungar. De lever som en enda storfamilj men har halsband i olika färger så jag kan skilja dem åt. Det har inte blivit mycket sömn sista månaden men jag hoppas att det blir bättre nu men istället kommer jag att få en Cavalierkull när som helst och lite senare en Papillonkull så jag kommer att få en livfull höst.Alla kommer att bli leveransfärdiga i december så jag vet vad jag gör framöver.

Denna gång blir det bara lite vardagsbilder och när de blir lite äldre bilder på var och en. Det är både hanar och honor, blå och brunmaskade och mitted och bicolour. Scrolla gärna ner en bit och se bilder på föräldrarna. De är hjärt- och njurundersökta med ultraljud och u.a alla tre. Pappa Walter och Janezza är Champions efter tre utställningar och Nova har fått exellent-2 på sina två utställningar. 

                           

Trött mamma Janezza 

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards