Alla inlägg under augusti 2020

Av Margot - 31 augusti 2020 21:58

MIO HAR FLYTTAT TILL SITT NYA HEM . Min fine Mio (Candygolds King Of My Dream), söker ett nytt aktivt hem. Han har en fin stamtavla och är utställd med 2 cert i Danmark och Ck i Sverige. Han är av lite större modell. Han bodde hemma drygt ett år och flyttade sedan till sin mamma och sina systrar hos Jeanette, som har flera Cavalierer från mig, och som tog med honom på utställningar och höll honom i super kondition. 

   

Han hade det svårt när tikarna löpte och Jeanette hade hundarna med på jobbet så vi beslutade att placera Mio hos fodervärd för 1,5 år sedan. Det var en familj som redan hade en hund från mig så jag kände mig trygg men när jag i våras hämtade Mio för 5-årsintyget kände jag inte igen honom. De hade klippt hans vackra lättskötta päls, och han var kraftigt överviktig.  Eftersom de inte klarade av att banta honom så kom han hem igen i juni och har sedan rehabiliterats eftersom han dessutom skadat sig i ryggen. Efter smärtstillande och lugna koppel promenader och bantnings foder de första veckorna och sedan normal motion har han nu en bra vikt och håller på att bygga mer muskler. Har rör sig lätt igen och är glad och pigg. Fortfarande har han dock svårt med löptikar så därför har jag nu bestämt mig för att sälja Mio till en aktiv familj där han gärna får träna lite nosework som han gjort hos Jeanette och kanske Rallylydnad men viktigast sköna promenader och mycket kel. Tog några vardags bilder nu ikväll.

       

Jag har redan fått många svar på Facebook som jag ska gå igenom ordentligt och välja vilken som kan passa Mio bäst. Tack alla som hört av er. 

Av Margot - 29 augusti 2020 12:48

Den äldre hanen, Tom Titt,  är nu 9 veckor och han är tingad. Han har fått sin första vaccination och snart är det dags för de yngre också.

De yngre är 7 veckor och utvecklas bra. Alla har bra vikter och det är full fart på dem. Nu är också registreringsansökan inskickad så stamtavlorna kommer snart.

En blåmaskad mitted hona och en brunmaskad mitted hane är till salu och kan tingas. Vid intresse skicka ett mail till candygolds@live.se för mer info och bilder.


                                 

 

Av Margot - 14 augusti 2020 20:41

Min yngre RAGDOLL kull har hunnit bli 5 veckor. Det händer mycket nu . 

       

Blåmaskad mitted, hane, omärkt, 5 veckor, 728 g

 

         

Brunmaskad mitted, hane, Lila halsband, 5 veckor, 687 g

 

       

Brunmaskad mitted hane, grönt halsband, 5 veckor, 685 g

 

       

Blåmaskad mitted hona, svart halsband, 5 veckor, 611 g

 

       

Blåmaskad mitted hona, rosa halsband, 5 veckor, 629 g

 

   

Av Margot - 14 augusti 2020 20:31

Min söte lille Tom har blivit 7 veckor redan. Det är full fart och bus med hans fem halvsyskon. 

       

S*Candygolds Tom Titt, 7 veckor, 874 g

Av Margot - 3 augusti 2020 11:26

Min lite äldre Ragdoll unge 5 veckor. Han är efter CH Ekryda Walter Gibb och Candygolds Nova (Exellent-2 på utställning)

Kombinatinen gjord tidigare med mycket bra resultat. Han heter S*Candygolds Tom Titt och är blåmaskad bicolour.


         

S*Candygolds Tom Titt  5 veckor, blåmaskad bicolour hane

Av Margot - 3 augusti 2020 11:04

Mina yngre Ragdollungar har nu blivit 3 veckor. Pappa är CH Ekryda Walter Gibb och mamma är CH Grand Gathinoz Just 4U Janezza BnC. Kombinationen gjord tidigare med mycket bra resultat. Vid intresse av kattunge och fler bilder hör av er via mail candygolds@live.se eller messanger med liten presentation. 

Här kommer först de tre pojkarna varav en av dem är preliminärt bokad.


En av hanarna preliminärt tingad

       

Hane med grönt halsband


     

Hane med lila halsband

 

 

       

Hane omärkt

 

 

         

Hona rosa halsband,  preliminärt tingad

 

 

       

Hona grått halsband,  preliminärt tingad


Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards