Direktlänk till inlägg 31 augusti 2020

Cavalier hane, 5 år, söker nytt aktivt hem

Av Margot - 31 augusti 2020 21:58

MIO HAR FLYTTAT TILL SITT NYA HEM . Min fine Mio (Candygolds King Of My Dream), söker ett nytt aktivt hem. Han har en fin stamtavla och är utställd med 2 cert i Danmark och Ck i Sverige. Han är av lite större modell. Han bodde hemma drygt ett år och flyttade sedan till sin mamma och sina systrar hos Jeanette, som har flera Cavalierer från mig, och som tog med honom på utställningar och höll honom i super kondition. 

   

Han hade det svårt när tikarna löpte och Jeanette hade hundarna med på jobbet så vi beslutade att placera Mio hos fodervärd för 1,5 år sedan. Det var en familj som redan hade en hund från mig så jag kände mig trygg men när jag i våras hämtade Mio för 5-årsintyget kände jag inte igen honom. De hade klippt hans vackra lättskötta päls, och han var kraftigt överviktig.  Eftersom de inte klarade av att banta honom så kom han hem igen i juni och har sedan rehabiliterats eftersom han dessutom skadat sig i ryggen. Efter smärtstillande och lugna koppel promenader och bantnings foder de första veckorna och sedan normal motion har han nu en bra vikt och håller på att bygga mer muskler. Har rör sig lätt igen och är glad och pigg. Fortfarande har han dock svårt med löptikar så därför har jag nu bestämt mig för att sälja Mio till en aktiv familj där han gärna får träna lite nosework som han gjort hos Jeanette och kanske Rallylydnad men viktigast sköna promenader och mycket kel. Tog några vardags bilder nu ikväll.

       

Jag har redan fått många svar på Facebook som jag ska gå igenom ordentligt och välja vilken som kan passa Mio bäst. Tack alla som hört av er. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margot - 21 juli 2023 14:46

Nu är Papillonkullen efter Daisy Namu Diluma och SEUCH Silenzio's Sir (Pondus) redan 7 veckor men bilderna är tagna vid 6 veckor så det kommer snart nya igen. Jag har varit väldigt dålig på att lägga in nya bilder och tiden går så fort. Tiken och en ...

Av Margot - 15 april 2023 19:08

Mina Havanaisvalpar har redan blivit 4 veckor så nu är det full fart i vardagsrummet dit de flyttat. Det är två hanar en svart och en svart och vit och tre tikar två svarta och en sobel. De söker sina aktiva hem med tid för en valp efter den 26 maj d...

Av Margot - 25 februari 2023 14:12

Nu har mina små julklappar blivit 9 veckor. Jag är mycket nöjd med kullen både exteriört och mentalt och hoppas att de ska fortsätta att utvecklas bra. Två tikar, en vit och svart och en trefärgad och två hanar, en vit och svart och en trefärgad.  ...

Av Margot - 25 februari 2023 13:54

Tiden går så fort och kattungarna är nu 2,5 veckor, öppnat ögonen och börjar bli så söta. Alla tre ser ut att bli mitted tecknade men fortfarande svårt att se om de är blåmaskade eller brunmaskade. Jag tror att det är två honor och en hane. De har nu...

Av Margot - 25 december 2022 16:35

Mamma till valparna jag har just nu är Zodiaka'la Star's True Temptation (Truly) som hunnit bli 7 år nu.  Hon har givit mig flera fina valpar och fått Cert och flera R-Cert på utställningar och nu ska hon få bli pensionär. Jag tog några nya bilder ...

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards