Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

My new little papillon female puppy. 1 day old.

Av Margot - 4 mars 2011 11:06

Igår natt födde Kira sina valpar. Sorgligt nog kom först en hane och en tik som var dödfödda. Jag kunde inte få  liv i dem alls trots att de hade fina vikter och såg fullt normala ut. Något hände på väg ut. Efter detta kom ändå denna lilla söta röd-vita tikvalp.Hennes födelsevikt var 130g och hon väger redan 155g så hon förser sig.

Föräldrar är min Multich Denemore Noble Perfection (PJ) och Lamonia´s Kira som fått flera CK och BTkl-placeringar under 2010. Det är PJ´s första valp på flera år hos mig så det ska bli spännande att se hur hon artar sig.


Yesterday night my sweet Lamonia´s Kira gave birth to one living female puppy. She is red and white and from my Multich WW veteran-2010 Denemore Noble Perfection.

Sadly there were also two dead born puppies one male and one female.It´s a pitty because they both had good weights and were wellmarked but that´s life as a breeder. Sometimes sad things happened.

Parents are my Multich WW veteran-2010 Denemore Noble Perfection and Lamonia´s Kira placed in best femaleclass some times 2010.

          Lamonia´s Kira,     pictured June 2010

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margot - Måndag 29 april 17:05

Det blev en väldigt stor kull denna gång . 7 pigga, fina valpar med bra vikter såg dagens ljus den 13 april. En hane och sex tikar. En lätt valpning och alla går upp fint och idag har alla sju öppnat sina ögon. Det var svårt att få till några bra bil...

Av Margot - Måndag 29 april 16:52

Det blev lite bilder på Papillonvalparnas 4-veckors dag. Första gången på bordet och de var riktigt duktiga. Efter en väldigt jobbig valpning när jag samtidigt ryggopererades fick Qiara sina fyra stora valpar. Tyvärr klarade sig bara dessa två. Efter...

Av Margot - 21 juli 2023 14:46

Nu är Papillonkullen efter Daisy Namu Diluma och SEUCH Silenzio's Sir (Pondus) redan 7 veckor men bilderna är tagna vid 6 veckor så det kommer snart nya igen. Jag har varit väldigt dålig på att lägga in nya bilder och tiden går så fort. Tiken och en ...

Av Margot - 15 april 2023 19:08

Mina Havanaisvalpar har redan blivit 4 veckor så nu är det full fart i vardagsrummet dit de flyttat. Det är två hanar en svart och en svart och vit och tre tikar två svarta och en sobel. De söker sina aktiva hem med tid för en valp efter den 26 maj d...

Av Margot - 25 februari 2023 14:12

Nu har mina små julklappar blivit 9 veckor. Jag är mycket nöjd med kullen både exteriört och mentalt och hoppas att de ska fortsätta att utvecklas bra. Två tikar, en vit och svart och en trefärgad och två hanar, en vit och svart och en trefärgad.  ...

Presentation

Fråga mig

137 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards